min företagsresa

Ny hemsida & riktning i företaget 2022

Om du undrar vad jag haft i görningen den senaste tiden så kan jag nu avslöja att det varit mycket på gång i företagsverkstaden under 2021. Bland annat har en ny branding tagit form som ska förmedla vem jag är och hur jag jobbar på ett mycket tydligare och snyggare sätt. Jag lämnar även min Enskilda Firma bakom mig för att numera köra allt via mitt nystartade AB-företag.

Under våren 2022 lanserar jag min nya hemsida med ny logga, nytt företagsnamn och rubbet. En fantastiskt duktig designer har tagit fram den nya brandingen – helt skräddarsydd enligt mitt företags värderingar.

För det är ganska problematiskt att ha en hemsida som inte återspeglar där jag befinner mig på min resa kompetensmässigt och mentalt.

(anledningen till varför jag skrev detta LinkedIn-inlägg).

Denna sidan startade jag under tiden jag studerade och den har betytt oerhört mycket för min resa och min tid som frilans. Den har även en värdefull SEO-synlighet som lockar nya besökare och ett och annat prospekt. Därför kommer den finnas kvar, i alla fall under en övergångsperiod.

Den nya hemsidan kommer ge ett helt annat intryck, eller snarare en helt annan rättvisa till verkligheten. För den kommer att återspegla mitt sanna företagsjag och det värde man får när man jobbar med mig.

Den kommer även ha en annan inriktning. Min resa som egen började när jag fick ett namn som SEO-konsult men jag är så mycket mer än det och jag gör så mycket mer än så. Jag ger mina kunder en helhetslösning som innefattar flera delar – SEO utgör en viktig del men det är kombinationen av alltsamman som resulterar i den fulländade magin.

Och nu har jag äntligen tagit steget till att stå stark i min största gåva av dem alla:

Konsten att skriva copy och förmedla budskap som lämnar verkliga avtryck.

Marknadsföring är brett och det behövs riktade satsningar inom flera områden för att uppnå lyckade resultat. Google Ads blir så mycket bättre i kombination med SEO. Organiska inlägg behövs. Men det gör även annonser då de fyller olika syften och kan användas för att uppnå olika mål. Utskick via nyhetsbrev i all ära, men det är ju faktiskt inte så mycket värt om du inte har några kontakter att skicka till (= lead generation).

Ja, du kanske har förstått poängen. ALLT hänger ihop. Eller det borde åtminstone hänga ihop om du vill lyckas med din synlighet och sälja mer digitalt. Men ingenting är värt något utan EN avgörande ingrediens. Och det är här copywriting kommer in i bilden, och vikten av att förmedla värdet i dina erbjudanden och skapa verklig påverkan.

Och det är precis den riktningen jag tagit i mitt företag.

Jag hjälper företag att framhäva sina unika styrkor så dem kan sticka ut från mängden och skapa en verklig påverkan på människor och omvärlden.

Med tydliga budskap och värdeformuleringar kommer dina unika gåvor och talanger till rätt uttryck. Du blir magnetisk och oemotståndlig och folk slutar jämföra dig (och dina priser) med konkurrenterna.

Dina budskap är det som driver dig till storhet och nya höjder. Det inspirerar till handling och transformerande förändring. Något som vår värld behöver mer än någonsin idag.

Så om du undrar vad som hänt med SEO-konsulten Sandra, så finns hon fortfarande kvar. Hon har bara tagit en annan skepnad.

För jag vill att din hemsida ska göra så mycket mer än att driva trafik. Den ska göra dig till det självklara valet och skapa en verklig längtan efter just dina erbjudanden.

Vi har alla unika gåvor och något att erbjuda världen. Det är inte alltid vi lyckas kommunicera dem på rätt sätt bara.

Är du nyfiken på lanseringen av mitt nya företag?

Skriv upp dig på listan via formuläret nedan så lovar jag att du får en tjuvtitt. Före alla andra.

Lämna en kommentar